کافه زندگی

کافه زندگی

حوصله‌ی شرح قصه نیست...🌷

طبقه بندی موضوعی

تاریخ زنده

چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۱، ۰۴:۲۲ ب.ظ

http://s4.picofile.com/file/8283796850/t4lbwr13tt2cx4co7ik_2_.jpg
سرو چـهارهزار ساله - ابرکوه ، یزد

براستی چه بر تو گذشته است!
چه چیزهایی را در طول این دوران به چشم ندیده ای!
چه نسل هایی را که پشت سر گذاشته ای.
چه فراز ها و چه فرود های تاریخی که نچشیده ای!

چه کسانی از پیش پای تو طی طریق کرده اند ، به تو تکیه داده اند ، زیر سایه تو آرمیده اند و قیلوله بجای آورده اند
شاید هم نفسی در ساز دمیده اند...

چه روزها و چه شب ها ، چه مهتاب ها و چه سحرها ، چه خوشی ها و چه ناخوشی ها ، چه بهارها و چه خزان ها ، و چه و چه و چه....که تو ندیده ای!
تو خود برترین کتاب تاریخ زنده ای!

و براستی که چه بر تو نـــگذشته است!


کمی بیشتر بخونید : http://www.momenin.org/p5/p078.htm
-----------------------------------------------
امروز داشت از تلویزیون این سرو رو نشون میداد.اتفاقی دیدم
واقعا چقدر جالب بود.چه صلابتی داشت...
همیشه با دیدن بعضی صحنه ها و مکان ها ، یک حس بقول اونور آبی ها نوستالژیک (یا همچین فرمی) بهم دست میده! یک احساس مبهم اما آشنا. یعنی با دیدن اونها ،انگار یک ارتباطی بین من و اون صحنه یا مکان یا چیز بوجود میاد که احساس میکنم در عین بی ربطی به اون مرتبطم! یه روزی اونجا بودم ، اون رو لمس کردم ، باهاش زندگی کردم ، و ازش خاطره دارم.... حسی به این نزدیکی! و وقتی دقت میکنم درش ، میبینم همه ش رنگ و بوی گذشته میده. اما کی ؟!

گاهی وقتا یهو به دلم میافته و کنجکاو میشم بدونم که مثلا، روی این تکه زمینی که الان من نشسته م ، 100سال پیش ، 400 سال پیش ، 1000 سال پیش ، یا شاید اصلا 4000 هزار سال پیش ، چه کسی یا کسانی زندگی میکرده؟ ، اینجا چه مکانی بوده؟ ، چه اتفاق هایی افتاده؟!
یا مثلا توی کوچه یا خیابون که رد میشم ، به خودم میگم تو همون تاریخ ها ،چه کسانی  و چه گروه و فرقه و نسلی مثل من از اینجا رد میشدن ؟!
خوب شاید این برای خیلی ها بی اهمیت و مسخره باشه ، اما برای من، این هم خودش نوعی داستان هست و هر داستانی هم ارزش شنیدن داره!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۲۰
مجتبے ‌‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی