کافه زندگی

کافه زندگی

حوصله‌ی شرح قصه نیست...🌷

طبقه بندی موضوعی

قضاوت عجولانه یا احمقانه ؟!

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ق.ظ

نمی دونم چرا ، ولی در اینکه ما ایرانی ها در هــمه چیز نظر کارشناسی می دیم و نسخه تجویز می کنیم شکی نیست...
نمیدونم! شاید این مسأله ریشه در تربیت یا فرهنگ ما داره و همگی اینطوری بزرگ شدیم!  به هرحال همگی چه خواسته و چه ناخواسته به این موضوع مبتلا هستیم. البته بنظر من، اکثر این اظهار نظر ها در مورد مسائل ، به نحوی یا تحت تاثیر  عقاید ما هستند ، یا قوانین و رسوم خانوادگی و جامعه ی ما ، و یا منفعت شخصی و فردی یا گروهی از ما.
همیشه در فهم اینکه واقعا "حق با چه کسی ست! " چالش داشته ام. اما چیزی که فهمیدم این بوده که ، همیشه اظهار نظر افراد بیشتر از اینکه منطقی و آگاهانه باشه ، تحت تاثیر عوامل بوده....
این یک مقدمه کلی بود. اما  موضوعی رو که در موردش میخوام بنویسم، موسیقی هست.
با اصل مطلب شروع کنم بهتره :)
به دنبال چند آلبوم موسیقی بودم....توی یک فروم موسیقی درخواست سه آلبوم متال رو دادم. بعد از چند ساعت که برای چک کردن جواب به تاپیک مورد نظر رفتم،دیدم که پست بوسیله مدیریت ویرایش شده و با درخواست من موافقت نشده. البته این مهم نیست، چیزی که جالبه دلیل این کار بود!
مدیر سایت مدعی بود که سبک متال (کلهم عجمعین!) ماسونی و  شیطان پرستی و آنتی کریست هست! :)
این اظهار نظر هم جزء همون بیانات مسخره و مضحک و البته نا آگاهانه بود. این رو از زاویه ای میگم که ایشون اکثر کارهای این سبک رو باطل می دونست.چیزی که تا به امروز من از موسیقی متال فهمیدم این بوده که این سبک جزء پر مضمون ترین و سنگین ترین سبک های موسیقی هست.منظورم اینه که قطعا حرفهای زیادی رو برای گفتن داشته و داره... چونکه مسلما ضبط یک ترک متال یا راک خیلی خیلی سخت تر از چیزی مثل هیپ هاپ ِ ! البته این رو هم رد نمیکنم که درسته که سبک متال ابتدا با مفاهیم ضد جنگ و استبداد شکل گرفت و در این بین انحرافاتی هم چه کم و چه زیاد پیدا کرد...اما نمیشه این انحراف(نه صرفا دینی) رو به همه بست داد!
من با نظر اون فرد مخالفت کردم چون اکثر کارهای متالی رو که گوش دادم با متن دنبال کردم و موارد خیلی کمی بوده که مشکل داشته. که البته ما هم از خیره ش گذشتیم :) اما این خیلی بده که  من ِ صرفا شنونده، بدون آشنایی به ادبیات انگلیسی (عموما کارها به زبان انگلیسی هستند) و اصطلاحات و معانی اونها (برگردان اصطلاحات به زبان فارسی به طوری که به متن و موضوع وفادار باشه،واقعا مصیبتی هست! :دی) ،خیلی راحت برچسب شیطان پرستی به اونها بزنم! و لابد کسی هم که اونها رو میشنوه از همون قماشه!!! حکایت حکایت همون هایی هست که موسیقی رو نمیدونند چی هست اصلا! ، اما قدرت لغو مجوز اون رو دارند :)
البته خوب کسی متالیکا رو شیطان پرست میدونه ، چطور میشه بهش فهموند که آهنگ The Beautiful People مرلین منسون در مورد ریا کاری انسان ها و جزء گرایی به جای کل گرایی هست ، نه شیطان پرستی! چرا؟ چونکه این قبیل افراد تا قیافه ی فردی مثل منسون را از 7 فرسنگی می بینند، که عجیب هست و کارهای عجیبی میکنه، بهترین صفت رو برای اون شیطان پرست میدونند و ترانه های اون رو هم به همچنین... (تجربه ی شخصی من تا به امروز هیچ گونه مفاهیم شیطان پرستی در کارهای منسون پیدا نکردم...البته بحث در مورد مرلین منسون کمی سخته)
اینکه اصلا کسی از سبکی خوشش میاد یا نمیاد ملاک نیست ، ملاک درستی اظهار نظره...
به هرحال این قبیل موضوعات و کل کل هایی که پیرامونش همیشه بین ما ایرانی ها صورت گرفته ، بیشتر از اینکه برای من جالب باشه، مسخره بوده...
گرچه خیلی سخته، اما بهترین کار در برابر این افراد در فضای مجازی، سکوت  و نادیده گرفتن افکار هست انگار


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۱
مجتبے ‌‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی